Mi az értékesítő szerepe?

2016. április 11. 12:14 - Mtrvic

Előző bejegyzésünkben az ideális értékesítőről volt szó és hogy kicsit felfrissítsük a memóriánkat: a sikeres értékesítő hozzáállása pozitív, rendelkezik egyéni és értékesítési képességekkel, emellett pedig nagyon jól ismeri vállalatát és a terméket vagy szolgáltatást, melyet értékesít.

Ebben a bejegyzésünkben még mindig maradunk az értékesítőknél, ez alkalommal azonban azt mutatjuk be, hogy milyen szerepet is kapnak az MLM-vállalat életében és milyen feladatokat kell ellátniuk.

12970679_10208108433101647_1250124356_o.jpg

Az értékesítő feladata, ahogy neve is mutatja, csupán az értékesítés lenne? Nem. Számos feladatot kell ellátnia, többek között meg kell tartania a meglévő ügyfeleket, újakat kell szereznie, el kell érnie bizonyos összegű bevételt és javítania kell a vállalat jelenlétét a piacon.

A továbbiakban 4 olyan fontos szerepkört ismertetünk, melyet a vállalat értékesítője tölt be.

  1. Az ügyfél és a vállalat közti kapcsolat megteremtése

Az értékesítőt úgy kell elképzelnünk, mint a vállalkozás és az ügyfelek kapcsolatteremtéséhez szükséges láncszemet. Ezen belül az eladónak három nagyon fontos feladattal kell megbirkóznia: tájékoztatni az ügyfeleket, számukra tanácsadást nyújtani, valamint visszajelezni a cég számára.

  1. Problémamegoldás

Az értékesítő találékony és alkalmas a problémák gyors megoldására. 

Ehhez szükséges a tisztánlátás képessége. Ha például a probléma az ügyfelek elvesztéséből ered, a dolgok mögé kell látnia, hogy mi lehet ennek az oka. Mindannyian jól tudjuk: a problémát csírájában kell elfojtani. Ha megvan, miből ered a gond, akkor már bele is vetheti magát a megoldás keresésébe.

  1. Saját eladási területének kezelése

Az értékesítő eladási területe lehet egy egész megye, de leszűkülhet egy-egy kerületre, szomszédságra is. A lényeg az, hogy képes legyen azt kezelni és nyomon követni az eseményeket. Ehhez először is szüksége van egy tervre, stratégiára, ez után alkalmaznia kell azt, végül pedig ellenőriznie kell a végeredményt annak érdekében, hogy a későbbiekben még sikeresebb legyen.

  1. A marketing csapatba tartozás

Az értékesítők nem magányos farkasok, akik egyedül szerzik meg maguknak az ügyfeleket. Épp ellenkezőleg: a sikeres eladók mögött egy eredményes marketing csapat áll. Az értékesítőknek maguknak is ki kell venniük részüket a feladatból a vállalat előre menetele érdekében.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mlmszoftver.blog.hu/api/trackback/id/tr728587818

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.