Ha vetünk egy pillantást az MLM rendszerben működő hálózatokra, akkor jól látható, hogy a szépségipar dominál közöttük. Ezek után nem csoda, ha a legsikeresebb, azaz a nemzetközi szinten legnagyobb árbevétellel rendelkező vállalkozások között is szép számmal találunk kozmetikai cikkeket forgalmazó cégeket.
A mai trendekre továbbá egyre inkább jellemző, hogy nem csak kézzelfogható termékek szerepelnek a megvásárolható áruk listáján, hanem szolgáltatások és digitális termékek is.
Amway, Avon és Herbalife az első három helyen
Az Amway-re sokan emlékezhetnek nálunk is, hiszen talán ez volt első nagy MLM-es hálózat, ami tömegeket mozgatott meg. Bár az utóbbi időben kevesebbet hallani a cégről Magyarországon, de világszerte tartja az első helyét, méghozzá elég szép éves árbevétellel.
A második helyen az Avon áll, a harmadik pozíciót pedig a Herbalife birtokolja, igaz, a cég árbevétele csupán a fele az első helyen található Amway-nek.
A szépségápolási termékeket forgalmazó Avon nálunk is stabil pozíciót tölt be, amit többek között a kiterjedt hálózatnak, és a rendszeres hirdetéseknek is köszönhet. A Herbalife fő profilja a különféle táplálékkiegészítők – például shake-ek –, de saját bőrápolási családot is kínál a fogyasztóknak.
Az első tízben a Tupperware és a Nu Skin
Ha a globális értékesítéseket nézzük, akkor a konyhai kiegészítőket és eszközöket kínáló Tupperware-t a kilencedik helyen találjuk a 2015-ös árbevételek alapján. Az 1946-ban alapított cég termékeinél a praktikum mellett a designra is sokat adnak, ami ma már alapvető elvárás.
A kozmetikai cikkek értékesítésével foglalkozó Nu Skin a tavalyi évben az előkelő kilencedik helyet szerezte meg, ami kiváló eredménynek tekinthető, különösen, ha azt nézzük, hogy ebben a szegmensben mekkora a verseny.
Az első tízben még ott találhatjuk az ugyancsak a szépségiparban tevékenykedő Mary Kay-t, és a többek között porszívókat is áruló Vorwerket is, ami azt mutatja, hogy ma már szinte nincs olyan szegmens, amit az MLM hálózatok ne fednének le.