MLM-rendszerű értékesítésre nem minden termék és nem minden elképzelés alkalmas. Fontos megvizsgálni a cég struktúráját, hiszen az arra alkalmatlan felépítésű cégek csak szenvedni fognak az MLM szabályrendszerében. Van önnek pár jó tippünk, amennyiben most fontolgatja MLM-cég alapítását, vagy ha esetleg a már meglévő cégét szabná át az MLM követelményeinek megfelelően.
Az MLM egy működő és gyümölcsöző üzleti modell (erre az elmúlt 20 év sikeres magyarországi MLM-cégei szolgálnak ékes bizonyítékul), de van arra is bőven példa, hogy egy MLM-cég végül nem tudott hosszabb távon sikeres maradni.
Pedig az MLM nem lenne annyira bonyolult, ha a cégvezetők figyelembe vennének pár olyan törvényszerűséget, ami nélkül nem lehet sikeres MLM-céget üzemeltetni.
A termék
Legyen rendben a termék. Ez így roppant egyszerűnek és talán egy kicsit légből kapottnak tűnik, de itt kezdődik minden. Amennyiben a termék silány minőségű, vagy túl drága a minőségéhez képest, akkor kérészéletű lesz az MLM-cégünk. Lehetnek bármilyen professzionális értékesítőink, ha a vásárlók becsapva érzik magukat, akkor legközelebb szinte biztos, hogy nem fognak tőlünk vásárolni.
A javadalmazás
Amennyiben a cégvezető nem partnerként tekint az értékesítőkre, hanem csupán beosztottként, akkor értelemszerűen a javadalmazás sem lesz olyan, ami kellőképpen motiválná az értékesítőket. Az értékesítő a cégvezető partnere, aki természetesen a vállalati hierarchiában a cégvezető alatt helyezkedik el, de rendkívül nagy (ha nem a legnagyobb!) szerepe van a cég sikeressé tételében.
Ne sajnáljuk az értékesítőktől a megfelelő javadalmazást, hiszen ők viszik a termékünk jó hírét és ők adják el a terméket!
Az elszámolási rendszer
A vevő, az értékesítők, a menedzsment és a tulajdonosi kör egyaránt lássa át az elszámolási rendszert. A korrektség és a kiszámíthatóság rendkívül fontos ebben az üzletágban, a kiszámíthatóság pedig önmagában is kellő motivációt ad egy precíz és ambiciózus értékesítőnek.
Ezek az alapok, ha a fenti három pont nem teljesül, akkor gyakorlatilag esélyünk sincs arra, hogy sikeres MLM céget építsünk.